בר מצווה בכותל בשבת

אפשרות נוספת לבר מצווה בכותל היא: לקחת סוף שבוע מאחד מהמלונות שקרובים לעיר העתיקה ובבוקר ללכת ולהתפלל בכותל.

אין הנחת תפילין בשבת אבל התפילה קצת ארוכה מיום רגיל. הבונוס בשבת הוא שבקריאת התורה אפשר להעלות את כל המשפחה וחתן הבר מצווה יכול לבחור אם הוא רוצה לקרוא מהפרשה או מההפטרה.

ארוחת בוקר אוכלים במלון, האורחים רגועים אף אחד לא ממהר לעבודה והאווירה הרבה יותר משוחררת ושמחה.

חסרון גדול לבר מצווה בכותל ביום שבת הוא הנושא הכספי – סוף שבוע במלון לכל המשפחה הוא הוצאה גדולה שלא מתאימה לכל אחד.

אטרקציות נוספות בבר מצווה בכותל

בתי כנסת עתיקים – אם אתם רוצים לקיים טקס בר המצווה בעיר העתיקה לא חייבים לקיימו ברחבת הכותל. ברובע היהודי יש מספר בתי כנסת עתיקים לדוגמא בית הכנסת "החורבה". בבית הכנסת יהיה לכם פרטיות ובנוסף לרוב בתי הכנסת יש מקום בחוץ בו ניתן לערוך את ארוחת הבוקר.

מנהרות הכותל – סיור במנהרות הכותל ייקח אתכם למסע בזמן, מראשית בית ראשון ועד המאה שלנו. במקום תקבלו סקירה על החיים בזמן בתי המקדש ועוד. הסיור כולל מופע אור-קולי מדהים שגם הגדולים וגם הקטנים ייהנו.

חתני בר מצווה שרוצים להשקיע יכולים להכין קטע קטן על בתי המקדש או על שחרור ירושלים ובזמן הסיור לבקש מהמדריכה גם להגיד כמה דברים.

הרובע היהודי – הרובע היהודי טומן בחובו מוזיאונים, תצפיות נוף, אתרים ארכיאולוגים ועוד. אם אתם מתכננים לקיים סיור, עדיף להכין את מראש מסלול או לשכור מדריך טיולים שיעבור איתכם במקומות החשובים ובנוסף תקבלו הדרכה מעניית על כל אתר.

הרובע המוסלמי – בזמן האחרון ישראלים רבים חוזרים לטייל גם ברובע המוסלמי. ברובע אפשר למצוא מסעדות נחמדות אתרים מוסלמים ונוצרים בהם אפשר לבקר.

עוד אתר שנפתח לאחרונה הוא הר הבית. הכניסה ליהודים ולתיירים היא מהכותל למעט ימים בהם המשטרה לא מאפשרת כניסה, מומלץ לבדוק מראש.

בר מצווה בכותל איננה רק לדתיים ואולי כאן חילונים צריכים להשקיע יותר. הרי אנחנו יהודים וחשוב מאוד להנחיל זאת לדור הצעיר. התפילה בכותל והסיור ברובע במנהרות הכותל מכניס את כולם לאווירה אחרת. ובכלל, רוב חתני הבר מצווה זוכרים את יום הבר מצווה שערכו להם בכותל ולא זוכרים את הערב בו הם חגגו באולם השמחות ביחד עם קהל שאת חלקו לא מכירים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here