עוגות וקינוחים לבר מצווה

"אני אוהב שוקולד ועוגות גבינה, ומסטיק וסוכריות ותות גינה…" כאשר מדברים על עוגות מעוצבות לאירועים מתכוונים בדרך כלל לעוגת יום ההולדת, או עוגת בר מצווה. ישנם עיצובים לכל שנה אשר מתאימים בדיוק לגיל של בעל השמחה ולאופי וסוג האירוע. בנוסף לעוגות מעוצבות, ישנם גם סוגי קינוחים מאוד מיוחדים וטעימים שניתן להתאים למסיבה כגון טראפלס שוקולד, מוס, מפל שוקולד ועוד. אז איזה קינוח תבחרו אתם למסיבה ?

אם בעבר יכולנו לראות על המדפים בעיקר את עוגות השוקולד ועוגות הגבינה, כיום ישנם גם אין ספור ואריאציות לעוגות : עוגה בחושה ,עוגת ספוג, רולדה, פאי, עוגת שמרים, מאפין, עוגות ללא אפיה שלא לדבר על העוגות המיוחדות בעלות שם אשר בסיסן קבוע ברחבי העולם –עוגת יער שחור, עוגת חג, עוגת גזר וכמובן השטרודל.

עוגות הבר מצווה ובת המצווה מקבלות חשיבות נשגבת בגלל הגיל הלא ממש קל בו מתרחש האירוע, תחילת גיל ההתבגרות. זוהי התקופה בה ילדכם הינו רגיש ביותר ויש להתחשב ברגשותיו עד מאוד, בעיקר כאשר הוא מול קהל של בני גילו אשר, הוא מרגיש, בוחנים אותו עם פינצטה וכל פרט חשוב. העוגה לבר מצווה כמובן, מהיותה פרט כלל לא שולי מלכתחילה, מקבלת נופך חדש באירוע מאין זה.

על כן לפני שאתם בכלל מתחילים לחשוב על כיוון העוגה לבר מצווה כדאי להתייעץ עם ילדיכם, שכן בסופו של דבר ילדכם אמור להנות מהעוגה לבר מצווה ולא לבהות בה בתחושת חלחלה… את הבדיקה כדאי לעשות זמן קצר לפני האירוע שכן ילדים ידועים בכך שטעמם הקולינרי משתנה מהר מאוד.

החלוקה העיקרית בעולם הקונדיטוריה בכלל ובתחום העוגות בפרט יכולה להעשות בסגנון הבא:

*שוקולד- קינוחי השוקולד יכולים לבוא באין ספור ואריאציות. השוקולד לבר מצווה יכול להיות מרוכז בצורת שוט שוקולד או מפל שוקולד עם תוספות, כמו כן יכולים להיות קינוחים בסגנון עוגות שוקולד או ואריאציות של שילוב כגון טראפלס או שייקים. כל עוגה לבר מצווה פשוטה יכולה להשתדרג בעזרת שוקולד ולא רק בתוכה אלא גם בקישוט.

*פרי – עם השנים גודלת המודעות שלנו לבריאות הגוף, משקלו וצורתו. אולם, באירועים אנו נוטים לשים בצד את כל אלה ומרשים לעצמנו להעלים עין מהקלוריות ואין חטא בדבר, אולם אין המשוואה של עוגה והשמנה הכרחיות בימינו. עוגות בר מצווה על בסיס פירות טריים או קפואים יכולים להעניק לאורחים את הנשימה לרווחה אשר כולנו צריכים אחרי ארוחה טובה. במידה ובחרתם בכיוון זה תוכלו להגיש עוגות אישיות לבר מצווה על בסיס פרי או עוגה גדולה על בסיס פירות, אשר מקושטת בקצפת המאייתת את המספר 13. בכל זאת אפשר להיכנע קצת למתוק…

*קרם- עוגות בר מצווה אשר בסיסם או מילויים הינו עשיר וקרמי. בין עוגות כאלו נמנה את הקרם הטהור – קרם ברולה, מוס שוקולד ועוד ואת הקרם במעורב כדוגמאת הנאפוליאון והפחזניות. כאשר ילדים לרוב אוהבים את מוס השוקולד, קינוח אשר יכול להוות תחליף מעולה לעוגה לבר מצווה למי שילדיו אינם חובבי עוגות. את המוס אפשר להגיל במנות אישיות לכל ילד כאשר הוא מאותר במספר 13 בקוקוס.

לסיכום, כל עוגה יכולה להפוך לעוגת בר מצווה, החשוב הוא להיות קשובים לאהבה של ילדיכם בכל הנוגע בנושא ולשים לב לפרטים. במקרה הנ"ל הפרטים הם בקישוט העוגה, בין אם בתמונה של ילדכם, צורות מרציפן המייצגות עליה לתורה או סירופ שוקולד שמשמש לכתוב את המספר 13 הקישוט הוא זה שעליו תקום ותיפול עוגת הבר מצווה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here